Nu börjar Melodifestivalen igen

På lördag ska jag på fest så jag kommer missa årets första Melodifestival men kommer det bli som andra år så är det inget att missa. Det har sugit ganska mycket hästarsle om låtarna tycker jag.

Nu har dom byggt en scen som är den största och tyngsta i mannaminne tydligen. Varför det? Hade la räckt med två sketna lakan som artisterna går igenom på scenen? Handmålat massa saker, slängt silverstjärnor på golvet osv. Varför kosta på så förbannat på artister som har låtar som en femåring kunde kommit på?

Förr samlades man nästan hela släkten. Hade kvällstidningens mittuppslag där man kunde kryssa i vilka man höll på. Då var det fest! Nu sitter man vid datorn medan Melodifestivalen står på i bakgrunden, man kommenterar låtarna via Facebook till sina vänner och spyr lite över låtar som låter förjävligt.

Jag håller inte på nån än så länge, oftast är det så i alla fall.




Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Jag hade totalt missat att det börjar nu på lördag...

2011-02-01 @ 00:49:48
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Martina

Så sant så sant.

Melodifestivalen och Strawberry Daiquiries (eller hur sjutton det nu stavas)...

Det var min och bästa vännens ritual tills för något år sedan när vi insåg att det inte ens gick att dricka låtarna till ok nivå...

2011-02-01 @ 19:15:46
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Anette2

Så påkostat till något som är så tråååkigt !

Jag vill ha fart och fläkt och låtar som man

blir glad av men konstlat och tillgjort.

Jag har slutat titta, tycker det hela tar evig-

heter. Det är bara att hoppas på att det kan

glädja någon....

2011-02-02 @ 14:35:35
Postat av: Helen

Hej



En underhållande blogg du har, småskrattat rejält. Hittade hit via länk från en annan blogg jag läser. Roat mig med att läsa några av dina inlägg bakåt i tiden då denna jobbdag varit mycket lugn.

2011-10-26 @ 16:15:20
Postat av: Sune...the girl

Svar till Helen: Tack så mycket, fortsätt läsa, stäng igen jobbet och läs lite till du :D

2011-10-26 @ 16:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback