Tekniken går framåt även för mig

Jag var väldigt sen med att skaffa dator..och jag fick internet för bara 5 år sen om inte 4. Det var himmelriket att slippa sitta på bibblan och läsa mail en halvtimme varje dag. Det var rena julafton för min dotter när hon kom hem och fick se att jag satt och läste Aftonbladet på nätet. Hon trodde inte det var sant.

För 3 år sen köpte jag en dator (den jag har nu) av en kille som byggde den åt mig. Det är ett hopaplock av mycket. Min dotter köpte sin laptop för 3 år sen för egna pengar och jag köpte mig en plattskärm till datorn. Ni ser vad jag är sen i utvecklingen (det är nog ingen som har tvekat förut heller).

Nu mina vänner har jag beställt en laptop...precis NU ska Sune skaffa sig en laptop när andra köper sig mini-pc:s eller Mac. Jag har fått ett skitbra erbjudande från en operatör som jag inte kan motstå. Jag kommer aldrig få en billigare dator och jag ska inte köpa hela på en gång såklart. Det är mobilt bredband med också. Så i slutet av veckan eller nästa kommer jag vara ägare till min absolut första laptop.

Nu kan jag sitta med den framför teven, i sängen och pussa på den massor. Jag kan få behålla den tantröv jag har och att den inte blir värre. Jag behöver inte sitta i datastolen rakt upp och ner. Så jävla lovely!

Jag kan ha med den på resor. På Blocket såg jag en annons en gång om en laptop som var till salu. Det stod att man kunde ha med den på tåg och så.. sen stod det att batteriet var lite dåligt, det höll en kvart ungefär. Oj, en resa härifrån stan till Willys utanför stan alltså, det går inga tåg dit.

Men som sagt, jag är snart ägare till en laptop, fattar ni?! Näe det gör ni ju inte. Men jag ska ta kort på den när den är min och bara min!



Kommentarer
Postat av: Anette2

P g a mina ryggbesvär så tycker jag det är skönt

att ligga på sängen med min laptop på magen.

Får vara glad så länge jag kan se den innan

magen börjar skymma sikten helt och hållet fram-

över. Men problemet är attå att katter och hundar

glada i hågen hoppar upp i sängen och smackar till

mitt modem så det stendör. Är nu inne på mitt

fjärde. F n har jag ett stort värmeljus som står

och tippar på mitt modem så att det ligger i rätt

ställning, annars är datorn inte till så stor glädje. Har blivit rekommenderad någon slags tamp

som det kan hänga i så knäcks det inte lika lätt.

Men innan jag kommit så långt har jag väl förbru-

kat 4 st till....Så nu står datorn på bordet fram-

för soffgruppen och jag lägger hakan på bordet

och skriver. Det är bara det att alla tycker att

jag ser så liten ut när vi kör med messenger.

Men kan man glädja andra så får man vara glad för

det !

2011-01-05 @ 10:51:06
Postat av: mammatezzan

Grattis till den :)

Jag fick en laptop av en kompis men den e gammal som gatan. Men funkar bra för det jag behöver den till iaf :)

2011-01-05 @ 11:37:22
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback