Ett nytt fynd funnet

Jag kan bara förundras över saker och ting, ja det finns det massor av. Det senaste är nu hur ett vrak kan ligga flera hundra år på botten utan att en enda kotte upptäcker det. HUR? Jag har aldrig dykt mer än 2-3 meter under vattenytan och då i badhuset här i stan. Jag har varken varit på Gotland eller Öland men jag har varit i Kalmar, räknas det? Näe okej.

Nu har det uppenbarat sig att ett vrak som troligtvis är från 1300-talet och ligger i Östersjön. Östersjön är sketstort det vet jag för jag har åkt färja över till Helsingfors (en resa jag aldrig gör om, kanske med mer alkohol i kroppen) och den gränsar till många länder men inte en enda alltså har sett vraket förut och då ligger det bara på 100 meters djup och helt intakt med mast och allt. Man ska tydligen lägga vrak i Östersjön öster om Öland om man vill ha det intakt för där är det syrefattigt, det är som salsgolv (ett slätt golv alltså..om det nu finns andra golv som inte är släta alltså). Finns det skatter så ska dom tas upp när vädret tillåter för nu är det tydligen skitväder (vad jag förstår). En robot ska ner och kolla läget (som sagt när vädret tillåts) sen får vi se vad det är för nåt. Spänningen är oooliiiidlig!





Kommentarer
Postat av: Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]

Ja det är riktigt häftigt :)

2011-07-15 @ 17:47:53
URL: http://flavoured.blogg.se/
Postat av: Martina

Aha ett nytt litet Vasa-skepp kanske? Spännande.

2011-07-18 @ 08:12:26
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback