Jag frågar - ni svarar

Ni vet ju det mesta om mig nu eller hur? Är det då inte min tur att få veta lite om er? Nej jag vill inte veta hur stor s**** ni har, ja om ni är killar alltså och jag vill heller inte veta vilken BH-storlek ni har, ja om ni är tjejer alltså.

Jag är bara nyfiken på er förstår ni väl? Bra, enkla regler. Jag frågar och ni svarar och nu vill jag att alla svarar som läser det här, det är inget jag för statistik över, jag skriver heller inte ner era svar, skickar inte en faktura och skrattar hela vägen till banken, bara nyfikenhet alltså, är ni med? BRA! Då kör vi.

1. När du var liten, vad ville du då bli när du blev stor?

Jag ville ta hand om cyklar på polisstationen för det trodde jag var den polisens enda uppgift (studiebesök på lekis och fick träffa en polis just där dom förvarar stulna/upphittade cyklar). Sen ville jag bli dagmamma men fick veta att det var så dåligt betalt av min egen dagmamma så det sket sig.

2. Blev du det som stor som du ville bli som liten?

Näe det kan jag ju inte påstå. Arbetslös är väl ingen som har drömt om som liten..hoppas jag.

3. Vad är det absolut bästa som hänt dig i ditt liv så här långt?

Helt klart när jag fick min dotter!

Bra då är det er tur och ni svarar med 1, 2 och 3. Ni behöver inte skriva in mailadress för jag vill bara läsa svaren, kul för andra också eller hur? Och vill ni inte skriva vad ni har för yrke idag så...ja då får det vara så. Det är helt frivilligt alltså.

KÖR!



Kommentarer
Postat av: Tess

1.Kommer inte ihåg om jag hade något drömyrke. Vet att jag INTE ville jobba på kontor för det gjorde mamma och att sitta med papper såg så jättetråkigt ut (förstår såhär i efterhand att hon gorde så mycket mer, men det såg ju inte jag då)

Troligtvis var det någon av klassikerna: Veterinär, polis, konditor/bagare eller liknande.



2. Njae, troligtvis inte. Jag var ju närmare 30 när jag insåg att jag ville bli det jag är



3. Mina tre barn!!

Ett speciellt minne var när mitt hjärtebarn hade genomgått en stor operation och vi kommit hem från sjukhuset. Vi var på ICA och handlade och hon sprang runt de stora frysdiskarna! Stort! Fatta att hon ORKADE springa runt en hel frysdisk!!!

Till saken hör att jag tillhör den skara som inte gillar att ungar springer omkring på mataffärer och mina barn har alltid (och fortfarande är det så) tvingats gå med mig... utom just den gången!!

2011-07-31 @ 00:46:21
Postat av: Sune...the girl

Svar till Tess: Ja det varit väldigt stort för dig att se henne springa omkring och att hon orkade! Tack för svar :)

2011-07-31 @ 00:49:32
Postat av: Annika

1.Jag ville bli dagisfröken eller frisör.



2. Nä, att jobba med äldre hade jag aldrig drömt om.Hade ju knappt träffat mina far- och morföräldrar någongång.De gick bort medan jag var väldigt liten...Det var en slump egentligen.Städade på ett sjukhem där jag lät en liten tant följa med mig med en trasa och hjälpa mig. Föreståndaren frågade om jag int ville jobba inom vården istället,men det vågade jag inte.Där väcktes tanken på att studera till vårdbiträde och på den vägen är det..Studerat i flera omgångar och låter fortfarande gubbsen och tantsen hjälpa mig att städa och vika tvätt:)



3. Naturligtvis två barn och min underbara man. Och att jag har träffat så många goa vänner under de senaste 5 åren. Både på nätet och ute i det verkliga livet som man säger:)

2011-07-31 @ 08:39:59
Postat av: Anette

1. När jag var riktigt liten ville jag bli hårförsköterska ;) (frisör och sjuksköterska) Från det jag började fundera på "riktigt" var det veterinär eller socionom :)

2. Nope blev tyvärr inte som jag ville, betygen räckte inte till veterinär och sökningarna var SÅ många till socionom, så jag blev lärare istället :)

3. Har varit många händelser och härliga möten men får nog räkna när jag träffade gubben/bröllop o sånt som högst :)

2011-07-31 @ 15:02:13
Postat av: Tina

1. Frisör eller makeup-artist

2. nej, jobbar som barnskötare. Läste dock till frisör på gymnasiet, men det va inget för mig. Barnskötare är så mycket roligare!

3. att jag är gravid! om ca 9 veckor kommer vår tredje familjemedlem :)

2011-07-31 @ 20:23:08
Postat av: Monika

1. Bussförare, som mina föräldrar var.



2. Nej, nu jobbar jag inom flera yrken samtidigt (boendestödjare, förskollärare och personlig assistent), men någon bussförare blev jag aldrig.



3. Eftersom jag ännu inte kan skryta med några barn så måste jag säga att det är min stora viktnedgång som är det bästa som hänt mig!

2011-08-01 @ 00:18:26
URL: http://www.mogi.se
Postat av: Fröken Frodig

1. Bonde! Mest för att jag skulle ha en massa olika djur och gå och klappa dom hela dagen lång.



2. Eh, nej, inte i närheten!



3. Att jag fick tag i min goa lägenhet med perfekt läge :) Och karlsloken.

2011-08-01 @ 18:51:14
Postat av: Martina

1. Författare sen lärare sen dagisfröken och sen blev jG buxdn och fick vettet åter...

2. Och blev kontorsråtta istället....

3. När jag fick dottern men stunden när jag äntligen fick min son i famnen efter att ha vaknat efter det akuta kejsarsnittet ligger inte långt efter ( jo två år men du vet vad jag menar).

2011-08-03 @ 22:14:43
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: tezzan

När du var liten, vad ville du då bli när du blev stor?



Jag ville bli kirurg när jag var liten, blev inte riktigt så men jobbar inom vården iaf =) Undersköterska i hemtjänsten



2. Blev du det som stor som du ville bli som liten?



Jag blv ju inte det men nästintill =)



3 Vad är det absolut bästa som hänt dig i ditt liv så här långt?



Mina två barn och så gastric bypass operationen jag gjorde 1 juni 2010. Nytt liv och mår så mkt bättre idag

2011-08-21 @ 10:47:08
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback