Vilken dag!

Imorse fick jag veta att jag skulle städa ett hus själv, den som brukar städa hade inte dykt upp och heller inte ringt. Det bästa med att jobba på Samhall är att det inte är ett krav på att man måste bli klar en viss tid. Många pauser är ett måste för oss med arbetshinder. Det var skitskönt att jobba själv, ta den takt man vill och bara tänka på annat än att försöka att höra vad min medarbetare säger.

Det är ett hus där det inte bor många. Dom har renoverat lägenheterna och därför står dom flesta tomma. Min arbetsledare varnade mig att det ibland kunde förekomma små bruna varelser där som rör sig snabbt, i samma mening sa han att Migrationsverket legat där förut. Jag funderade på vad dom bruna varelserna var för nåt bara för det. Nu såg jag inga alls tack och lov, det var kackelackor han menade. En lägenhet hade 4000 stycken (!) men det bekom dom inte alls. Alltså, hur är man funtad då?!

Däremot så fick jag se detta i en sidodörr.

Jag visade upp det för chefen och japp det var som jag trodde, kulhål och det hade vart där sen 2003!

Området har varit stökigt förr men nu är det bara bra hyresgäster som bor där och det är ju förjävla skönt.

I en trappuppgång var det inte en kotte som bodde, ändå såg jag detta. Spooky!

En barnhand inifrån på nedre rutan i dörren

 

Det har varit varmt, svettigt, lite stressigt men helt underbart att jobba själv. Hoppas jag får göra det fler gånger.

 

 


Kommentarer
Postat av: MagisterMutter - Gravid i vecka 18 ♥

Men vad fan, kulhål? Sedan 2003?! Läste kukhål först.. "Stackars balle" :P



2011-07-14 @ 20:11:21
URL: http://magistermutter.blogg.se/
Postat av: Martina

Hmm kanske vore en ide att byta ut den rutan om man försöker snygga till området med renovering kan man tycka...

2011-07-15 @ 11:20:09
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback