Apple godkände en "antihomoapp"

Folk tror att homosexualitet är en sjukdom, ja som en cancersvulst, andra tror att det går att bli "hetero" med hjälp av mobilappar. Det är så jävla skrattretande så det är inte sant. Jag har sagt att jag aldrig tänker skaffa en Iphone och det står jag verkligen för nu när Apple godkänt en app: ”fri från homosexualitet genom kraften från Jesus” som kommer från organisationen Exodus International som har tagit som sin uppgift att motarbeta homosexualitet.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ändå har Apple som policy att deras appar inte ska vara ”nedsättande, anstötliga, illvilliga eller som kan skada en grupp eller individ”. Det är EXAKT det som sker nu. Denna app ska först och främst rikta sig mot ungdomar enligt Exodus. Men vad i helvete sysslar Apple med då?

Reaktionerna har inte låtit vänta på sig, det är massor och åter massor som har skrivit på protestlistor på sajten Change.org som kräver att appen ska bort.

Har nästan lust att åka över till Amerikat, ställa mig framför Exodus ledare med en tjej och riktigt grovhångla eller också tar jag med mig två bögpolare så åker vi alla fyra över och ger dom en show som heter duga bara för app...eller jag menar att.









Kommentarer
Postat av: Fröken Frodig

Men vissa har verkligen fel prioritet här i livet... varför inte lägga kraft på att hjälpa folk på riktigt istället för att bete sig som idioter.

2011-03-23 @ 12:44:02
Postat av: Bo

Vad beror det på att man är homosexuell?

Genetiskt???

Jag vet inte men man skulle vilja veta för

det ligger i vår natur att söka kunskap.

Vad tror du för egen del?

Att ha en manlig stil som du eller som andra

vara väldigt feminina som en del manliga bögar.

Det finns många varianter.

Kanske HBT rörelsen inte vill veta???

2011-03-23 @ 15:03:53
Postat av: Alexander

Helt riktigt tänkt, det värsta är ju vad tillåtande av homofoba element (som en anihomoapp) kan leda till, så viktigt och bra att du reagerar!

2011-03-24 @ 15:05:00
Postat av: Martina

Det konstigaste är ju att ledarna i den organisationen är "föredetta" homosexuella själva...

Jag tror snarare att de blivit så pass pressade av den kristna communityn som de vuxit upp i så de gömt sig bakom detta.

En av deras stora ledare avgick för ett tag sedan då han blev påkommen med en homosexuell relation...

2011-03-25 @ 17:55:06
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Britt

Och vi ser ju hur sund religionen är...helst katolikerna med påven i spetsen som tycker det är ok att knulla barn men inte ok att knulla vuxna av eget kön. Dubbelmoralens väktare!

2011-03-28 @ 17:53:27
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback