Det blev lite mycket

Min idé i huvudet verkade så underbar. När jag kom upp från tvättstugan tog jag fram fönsterputsmojängen, fönsterputsskrapan, en trasa och en skithusrulle. Här skulle putsas fönster! Det verkade ju en skitbra idé det där. Det tycker jag inte längre.

Note to self:

1. Titta gärna hur fönstren är konstruerade, hur många glas det är och hur man får isär dessa.

Det är nu 1 år sen som jag flyttade in och nu skulle jag alltså putsa dom själv för första gången. Vet ni hur många sidor glasrutor jag har på ett enda fönster? Åtta! Jag upprepar... Å T T A!

2. Glöm aldrig av att du är höjdrädd och får tvångstankar genom att vilja kasta dig ut!

Mitt mittersta fönster i vardagsrummet är ganska stort, långt, brett osv. Jag bor rätt högt upp och jag är höjdrädd! Det innebär alltså att jag är tvungen att ta stöd med foten på fönsterbrädet för att nå (jag är inte längst i världen heller om man säger så). När jag sträcker mig längst ut och högst upp på fönstret känns det som om jag ska trilla ner eller bara vilja kasta mig ut, detta med fönsterputsning på höga höjder är då inte det ultimata.

3. Glöm heller aldrig att du verkligen inte KAN putsa fönster.

Man ser att fönstret är putsat men inte för att man ser rakt igenom nu utan för alla ränder efter den förbannade fönsterputsskrapan!

4. Titta inte ner på förbicyklande/gående folk nedanför.

Jag är nyfiken av naturen och naturligtvis tittar jag ner när jag hör nåt (då hör jag jävligt bra), det är då hela mitt liv rullar förbi som en film, när jag som 10-åring gjorde självmål i en match mot ett mycket sämre lag, när jag gjorde en 300poängsserie i bowling på en träning men ingen såg det, hur jag och en kompis tog en dörrmatta i soprummet, tog hem den till henne, dammsög den, skrev "TILL SALU" på baksidan och ringde på dörrar för att sälja den. Den som köpte den..var han som hade slängt den. Ja sen rullade det mycket mer.

5. Få inte för dig att börja med nåt annat som är jobbigt i denna traumatiska händelse.

Av nån anledning smulas skithuspapper sönder när jag ska torka fönsterputsskapan och det hamnar lite här och var. Jag tog fram dammsugaren för att bara ta det där, planering är inte min starka sida, nej då, jag dammsög allt grundligt, mattan under bordet stod jag och gnuggade med dammsugsmunstycket hårt. Sen tog jag resten av lägenheten. Det jag glömde var att jag har en kraschad rygg, den sa ifrån nu.

6. Duscha inte förrän du gjort allt detta som du tror att du inte skulle göra!

Innan jag gick till Second hand duschade jag och fixade håret, jag skulle ju bara dit, tvätta och sen slappa. Jo men tjena, här sitter jag nu med en kraschad rygg och en kropp som jag inte är säker på släpper mina kläder från stället för att det är så svettigt.

7. Kom alltid ihåg att hur ont det än gör och hur jobbigt allt än är just då...så är det JÄVLIGT skönt när det är gjort!

Precis och nu blir det återigen en dusch!



Kommentarer
Postat av: Karin

Stånk...

Jag måste ju också putsa mina, och det är en helvetes massa glasytor... :/

Dessutom har jag aldrrig fått in snitsen på det där med fönsterputs, så det blir aldrig bra.

Då är det en fördel i alla fall när fönterna är så skitiga som de är här nu, för det blir i alla fall knappast värre... :D

2011-05-04 @ 21:43:15
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: unkipunki

Skrattar så tårarna rinner. Tack för det underbara skrattet!! Så väl jag känner igen detta eländiga med att putsa fönstren. Finns det ingen som kan uppfinna självtvättande fönster?? Vi kan ju trots allt ta oss till månen och hem igen...

2011-05-05 @ 21:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback