En promenad

Ewa tog mig på FB-chatten förut och frågade om jag ville hänga med ut och gå en sväng och jag var på.

Medan jag väntade såg jag att syrénerna hade slagit ut.

Är det inte vackert så säg. Hade jag nu tagit in lite syréner så hade Iza suttit och flämtat med öppen mun. Vi märkte nämligen när hon var liten att hon inte tålde doften, jag hade tagit in en och satt i vatten men den fick snabbt hivas när vi kom på vad det var.

Jag och Ewa gick vanliga promenaden som kanske är 2-3 kilometer, hon skulle kopiera på biblioteket så vi gick in där. När vi skulle gå sa Ewa till mig att titta i deras akvarium och fick syn på denna köttätande varelse.

Sketstor med stora huggtänder hade den, jag tog fingret utanpå glaset och då högg han! Näe då, det är tydligen nån sorts mal som suger rent på glasrutor.

Han har fått namnet "Darth Vader", dom hade tydligen haft nån namntävling och då fick det bli detta. Äcklig såg han ut i alla fall.

Det var lite kallt i början av promenaden och det blåste men sen kom solen och då var det tur att jag hade solglasögonen med mig.

Ja det var väl min förmiddag.



Kommentarer
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Haha Darth vader :P Den var bra. Ser ut att ha haft en bra dag! :D



sv: Haha jaså? Ja, det är förjävla snyggt med spotlights :) Kram påre!

2011-05-16 @ 13:04:58
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: jufsrufzet

oj, vilken fin syrénbuske...fint kort! =D Malen såg oxå lite häftig ut...-s- Verkar så pass stor, så han kan få komma till mej o suga upp mina dammråttor oxå, emellanåt...! ;)

2011-05-16 @ 16:17:35
Postat av: Martina

Upptäckte här hos oss också att syrenen var på väg att slå ut. Jag hade för mig att den brukade slå ut runt skolavslutningen förr haha

En sån där stor mal hade min man i sitt akvarium med 2 sköldpaddor när han och jag träffades.

2011-05-16 @ 20:36:44
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Doris

Syrener är såå underbara !

Sköt om dig,kram

2011-05-17 @ 01:42:18
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback