Mors dag

Idag är det mors dag. En dag som nog var större förr. Två år i rad har jag fått nya gympaskor av min dotter, i år behövde jag inte betala tbx dom pengar jag är skyldig (inte mycket men ändå), det är en present i sig med mycket värde i när man inga pengar har.

Min pappas fru kommer få en blomma och en blomkruka, min egen mamma är ju död sen urminnestider (1976) men tankarna går till henne ändå idag såklart.

Nu förtiden kan man skicka ett sms, ett mms, skicka ett meddelande på Facebook och ringa genom Skype. Hur firar ni era mammor idag?

Min syster fyller år idag så det får bli två flugor på smällen, hon kommer bli jätteöverraskad av sin present, särskilt som det bara är en sak hon har önskat sig. Ska jag skita i att ge henne den och slå in en falukorvsring istället?

I alla fall. Grattis alla mammor, blivande mammor och kvinnor som på ett eller annat sätt försökt!


Kommentarer
Postat av: Britt

Ett telefonsamtal har jag förärat min mor. Vi tar firandet av Mors Dag på tisdag med tårta.



Ha en bra Mors Dag!

2011-05-29 @ 13:11:26
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Man tackar! Grattis tillbaka till dej! :)

2011-05-29 @ 13:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback