Sånt man bara drömmer om

Här ligger jag i sängen och försöker komma på vad jag skulle kunna ha av värde i mitt hem men kommer på att det nog inte finns nåt. Tavlor? Ja räknas tavlor med modernt motiv på? Kanske om 40 år, jag har min dopsked kvar, men näe den är nog mer värde för mig än för någon annan. Det är ungefär som att sno datorer som det bränts in en skolas logga i botten, helt oanvändbar.

Däremot var det en man som hade haft en tavlan i 30 år i sin ägo som han ville bli av med. Han hade skickat tavlan plus lite annat och skrivit en lapp "Sälj det som går på nätauktionen och ge resten till Röda korset." Tänk om han lämnat in den på en vanlig second hand liksom, där kanske dom har mindre koll på vad tavlor är värda eller om han hade kastat den på tippen! Hua vilket misstag det hade varit.

Kan man sälja sig själv kanske?






Kommentarer
Postat av: unkipunki

Det vore något det att ha såna dyrbarheter hemma utan att veta om det och sen få maaaaaaaaaaaaaaaassa pengar för skräpet. ser mig omkring Njae här är nog inget sånt. Men jag är lika glad för det.

2011-05-29 @ 23:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback