Jorå, jag trivs

Idag var inte chefen på jobbet, han är på nån utbildning på nån ort i Sverige.
Jag säger inte att det var skönt, eller jo fan det gör jag, det var skitskönt!

Men även om chefen är borta ska jobb göras, jajjemensan, jag har ju ett ansvar för bövelen.

Jag ska ju se till att ringa två stycken, skriva ner vad dom vill ha, packa allt (om det finns hemma vill säga), vänta in en annan som jag ska skjutsa till ett annat ställe, ta mig till ett helt annat ställe, åka hiss upp med packningen och ta med mig människan till andra stället där en helt annan människa väntar och där stiger även den jag tog med mig från första stället. Ja så där håller det på. Då måste man åka bil, då måste man KÖRA bil och det är det jag gör och OJ vad jag kör bil.

 

På dessa ställen får jag med ungefär lika mycket tillbaka som har använts under dagen, dessa ska borstas av, tvättas, hängas upp och däremellan måste jag vila rygg, röv och prata med folk.

Idag har vi fått konserveringsmedel till svepen, halleluja säger jag bara, från att ha luktat instängda döda skunkar till senaste doften från...Kristina Lugn eller nåt.

Idag var det så kallt på morgonen att jag hade trädgårdshandskar på mig, ja jag hade dom i en ryggsäck som jag hade första dagen jag började på Samhall, dom kom väl till pass. Vintern är på ingång var så säkra!

Lyssnade på Rix FM i morse och där sa dom att denna veckan förra året kom den första snön och var kvar till mars. Dom där vet verkligen hur man får en sur tisdag, tack!


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

doft av kristina lugn...

hm... den va bra :)

2011-10-11 @ 19:18:45
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: Martina

Konserveringmedel? Är det för att konservera skiten i dem så de inte börjar lukta eller?

2011-10-12 @ 00:45:25
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback