Nogger - ett irritationsmoment

God förmiddag! Jag mår alldeles förträffligt bra idag faktiskt. Jag minns allt, jag ångrar inget och mår som sagt skitbra.

Den som inte tror det är Nogger, min 2-åriga katt.


Nogger: -Du din skithög, du luktar som ett helt bryggeri i käften! Du måste vara riktigt bakis idag va?
Hon började att asgarva och kastade ihoprullade papperstussar på mig.

Jag tittade på henne, log:

-Näe faktiskt inte, jag mår helt underbart bra idag.

Nogger tittade misstänksamt på mig, jag reste mig från stolen och skulle precis till att gå när hon sträckte ut ena tassen framför fötterna på mig så att jag nästan stod på näsan men jag fann mig fort och klev sen över tassen.

Nogger: - Men va fan, det är ju här du ska trilla, du är full än fattar du väl!
Hon sicksackade över golvet och skulle härma en mycket full person, sluddrade och hickade.

Jag: - Så där har du aldrig sett mig det kan jag lova.

Hon började att asgarva och slängde en boll som skulle hamna på mig antar jag, jag greppade den och Nogger såg förvånat på mig.
- Du var fan sketfull när du kom hem inatt, byxorna hängde vid knävecken så man såg boxerkallingarna på dig, man får ju skämmas!

Jag: -Jasså det var jag? Då kan ju du tala om för mig vad jag hade för färg på kallingarna också då kanske?

Nogger funderade en stund, skrattade och sprang iväg till tvättställningen, tog ner ett par därifrån och sprang tillbaka:

-Det var dom här, uuuuh det luktar skit i dom här! Hon kastade dom på mig och jag log igen.

Jag tittade på henne, tittade på kallingarna, luktade på dom, blundade och njöt av doften. Nogger tog en tass, stoppade den i sin käft och låtsades kräkas.

Jag: -Men hörrö, för det första så är all tvätt på den där ställningen nytvättad och för det andra, hur kan dom hänga där om jag nu hade på mig dom igår?

Nogger funderade...funderade lite till, såg väldigt besegrad ut, gav mig "fuck you-fingret" och sprang iväg.

Som sagt, jag mår väldigt bra idag och jag var inte skitfull, jag har bara en katt som är ett irritationsmoment just idag och jag ÄLSKAR när jag får henne på fall.

 

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahahaha :)

2011-10-23 @ 13:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback