Dagen på jobbet

Dagen flöt på med översyn i hus jag hade städat med den andra job:aren. Frukost och då skriker "Utropstecknet", kan ni alla vara tysta nu ska jag tala om en sak!" Tittar på mig och fortsätter sen: "Sune här fyller år idag"! Alla blickar riktade mot mig och hade jag nu haft hela käften full med macka blandat med läsk så hade jag inte kunnat säga tack men det sa jag!

På måndag går "Utropstecknet" på semester, javisst, karln har inte haft sin än tack vare att vi fick ny chef som inte var så insatt i sina sysslor, några månader senare har inte så mycket klarnat men "Utropstecknet" går i alla fall på sin efterlängtade semester nu. I alla fall, när han är borta ska jag och en annan turas om att köra ut svep till andra ställen i stan. Ja för sjutton, hela stan vimlar av Samhallare förstår ni och dom ska ju ha svep, microdukar, skithuspapper, pappershanddukar, plastpåsar och fan och hans moster, så from måndag kommer det vara min nya uppgift. Jag älskar ju att köra bil så jag ska bränna en skiva och jäääävlar vad jag ska rocka, sen mixtrar jag med kilometermätaren som kommer visa att jag inte alls körde till götet och tillbaka.

Om en stund kommer min dotter och har bakelse med sig sen har jag tagit på mig att tvätta hennes påslakan för maskinen i hennes hus tuggar sönder sånt plus att när hon har dom i tumlarn ser det ut som en mindre pingisboll och är inte ett skit torrt så då rycker morsan in för hon kan ju inte sitta i en tvättstuga en fredagskväll, nej för bövelen, det ska drickas vin och umgås med jämnåriga, inte fan kan hon hänga med en 42-åring en fredagskväll.

Jag var på ett ställe idag, eller vi var på flera men detta tog jag kort på.

Det är i källaren på ett mycket pampigt hus egentligen. Inte så många som får gå ner dit antar jag, nu vet jag lite hur det är att sitta i ett fängelse eller nåt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback