Jag är lite fundersam

För några dagar fick jag hem en enkät från mitt bostadsbolag där vi ska fylla i vad vi tycker om företaget, om våra lägenheter, vaktmästare och annat. Det står så här också: " Vi garanterar att samtliga svar är anonyma gentemot vårt bolag. Numret som står tryckt på enkäten behöver vi för att kunna sortera svaren på områdes/fastighetsnivå och för att skicka ut påminnelser."

Nu till min fundering. Hur kan dom skicka påminnelse till någon som är anonym? För Asta 75 kanske har svarat men inte Sven-Göran 23 i samma område. Men hur ska dom då veta vem av dom som inte har svarat? Får man påminnelsen i brevlådan så är det ganska uppenbart att dom vet vem man är liksom. Nu har jag svarat och skickat in. Jag kanske istället skulle ha väntat för att se om jag skulle få en påminnelse bara för att sen knäppa dom på näsan om att det inte alls var anonymt.

Jag. fattar. inte. hur. dom. tänker. riktigt!





Kommentarer
Postat av: isa

Min största undran är varför det står "frivilligt" när det absolut inte är frivilligt! Hade du ignorerat den hade du garanterat fått TRE påminnelser, om dom jobbar utifrån samma taktik som mitt bostadsbolag. Mååånga (ONÖDIGA!) vändor till pappersinsamlingen, antar att man får tacka för motionen... eller nåt.

2011-09-21 @ 19:29:49
URL: http://exia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback