Marktjänst

Idag är det måndag, på måndagar är det ett höghus som ska få sina 511 trappor städade. Mitt ben är fortfarande inte hundra även om det repar sig rätt bra nu. Vi har fått en ny "Job:are" nej det är inte felstavat. Hon fick vara med och städa höghuset istället. Jag..jag fick ha marktjänst på kontoret. Dvs städa...kontoren hos oss. Tre toaletter har vi, två allmänna och en inne i tjejernas omklädningsrum. Det är ingen slump att det är skitigare inne på dom två allmänna toaletterna då det är flest karlar på jobbet.

Detta är en nystädad toaholk

 

Det ska även sättas på diskmaskiner, torkas överallt, det ska dammsugas och torkas golv. Oj vad jag har städat idag. Det roligaste är att det städas varje dag, ibland behövs det inte alls egentligen men Sune kan inte gå i trappor, Sune får då göra sitt bästa för att göra så att tiden går innan Sune går hem.

 

Idag fick jag även prova på nåt nytt. Skura rent svep.

 

Då är man stationerad inne i tvättstugan med borste och...ja..svep. Man ska borsta bort gammal spindelväv med diverse andra saker i, ja nu är det ju så att svepen används varje dag så det är inte däri som spindelväven kommer till, nej då, det är i trappuppgångarna som jobbarna tar bort med svepen, jag brukar ju städa trappuppgångar så jag vet...liksom.

Jobbarna kommer in med hinkar med svep i, när man tror att det är färdigt så kommer nästa in med nästa hink. Borsta, borsta och borsta.

 

Skiten som kommer från svepen ser ut så här. Hoppas att ni inte sitter och äter den efterlängtade middagen samtidigt nu bara. Ber om ursäkt i så fall, eller näe det gör jag inte för är man så dum att man sitter och äter till min blogg så får man allt ta och skylla sig själv!

 

När svepen blivit borstade och borstade så ska dom in i en tvättmaskin som tar 1.5 timme på sig att tvätta, dom hittade kanske ingen annan maskin som bara tog 45 minuter på sig, vad vet jag liksom. Samhall ni vet (här himlar vi väldigt mycket på ögonen då ja). Det är inte bara att tvätta, nej då, det ska programmeras vilken typ av tvättmedel det ska vara också, ja jösses, det är inget vanligt tvättmedel som vanligt folk använder, nej då, det är nåt slags medel som inte luktar nåt, eller jo, det luktar stentvätt..eller hur det nu var. Citron är inte att tänka på på det här stället, nej då, lukta gott i trappuppgångarna får det ju inte göra, nej då nej då.

 

Ja det är detta jag har sysselsatt mig med i 4 timmar, däremellan har jag vilat, spelat lite spel på mobilen och tittat in på Facebook också via mobilen. Och sen när jag moppade som bäst det sista så kom "Utropstecknet" ut från ett kontor och han höll på att bli påsprungen av mig med moppen, hans vitsmening för dagen var: "Jag blev påsprungen av en mupp med mopp". Här kunde jag kutat, eller nej inte med mitt ben, men jag hade kunnat linkat in till chefen, bölat fram att "Utropstecknet"..eller nej det hade jag inte kallat personen i fråga för det vet han ju inte om för då vet han i såfall om att han själv kallas för "Frågetecknet", men i alla fall, jag hade bölat fram att en person varit lite taskig och kallat mig för mupp. Men då hade "Frågetecknet" tittat på mig, väst fram att jag skulle sluta att böla för att jag var ju en mupp...med mopp. Så jag sket i det helt enkelt.

 

Förövrigt har solen varit framme idag, men ja..det är den inte längre.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ingvar Gustavsson

Man ska nog inte överhuvudtaget läsa din blogg, när man äter, höll på att sätta i halsen av skratt. :-) Kram

2011-09-12 @ 16:49:25
Postat av: Sune...the girl

Svar till Ingvar: Men åååh, nu vet du att du inte ska äta till min blogg då ;) Kram

2011-09-12 @ 17:17:22
Postat av: Helena

Ska vi följa varandra på bloglovin :) ? Kram

2011-09-13 @ 07:51:42
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad passande att det dök upp en mupp som kommenterade just detta inlägget. Hatar de där "följas på bloglovin"-kommentarerna!

2011-09-13 @ 11:39:35
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback