Vilket fynd

För några år sen hittade jag en tia på en sjöbotten, ja okej det var inte djupt där men ändå, jag gjorde ett fynd. Hade jag nu varit dykare som dessutom åkte utomlands för att göra just det så kanske det hade varit jag som hittade det här vrakskeppet. Inte bara det, då hade jag ju kunnat varit miljadär idag. Fast, hur hade jag fraktat allt silver själv? Ingen aning. Jag får väl vara glad över tian då.

Vrakskeppet SS Garisoppa som blev sänkt av en naziubåt på 40-talet hade en jävla massa silvermynt och nu vet jag inte om det var silvermynten som vägde 219 ton eller hela skeppet men då förstår ni kanske att jag inte hade kunnat frakta detta själv, jag är rätt stark i armarna men herregud jag är ingen monsterbrud med muskler från helvetet liksom.

Silvermynten är i alla fall värd 1.4 miljarder. Jösses jag hade kunnat köpa mig en bil, en ny soffa och kanske fyllt frysen med mat ännu mer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback