Lyssna då!

Jag var på ICA nyss. Jag var på förbutiken, före mig stod det en tant som tog fram en burk Abbas champinjonstuvning ur sin bajsbruna väska. Bredvid stod hennes man och sa inte ett jota.

Tant
: "Jag köpte den här burken över påsk förstår du och när jag kom hem såg jag att den kostade alldeles för möe än vad som det stod på hyllan".

Killen bakom disken: "Okej..sk.. (blir avbruten).

Tant: "Ja så stod det inte på hyllan och jag vill inte köpa den nu.."

Killen: "Okej, ska vi göra ett återköp på den?"

Tant: "Vi skulle göra varma smörgåsar förstår du, vi hade lite rödlök kvar och skulle blanda i det, det verkar väl gott?"

Killen: "Ja det låter ju gott, ska vi göra ett återkö..." (blir avbruten igen)

Tant: "Ja det hade dom i ett program någonstans" (puttar på gubben hennes och frågar om han minns var, gubben skakar på huvudet).

Killen: "Du vill inte ha den här alltså, ska vi göra ett återköp på den nu då?"

Tant: (Tittar ner på disken och såg trisslotter: "Vad kostar dom här röda trisslotterna? Är det någon skillnad på pris på färgerna?!"

Killen börjar bli röd om öronen, näsvingarna fladdrar, ögonen blir stora som dasslock och han biter ihop tänderna så käkbenen blir VÄLDIGT synliga: "Dom kostar 25 kr oavsett färg men ska vi göra ett återköp på den här burken nu tycker du?! Jag kan gå ut i butiken så det inte står fel på hyllkanten..om du vill?"

Tant: "Ja det vore ju bra, men kan du gå ifrån?"

Killen kallar på en kollega för att ta över kön bakom henne som nu hade blivit lika lång som när det vankas mat för hemlösa. Han går iväg med burken och jag kan riktigt se honom gå omvägar, gå ut till lagret, roffa åt sig en brun papperspåse, andas ihärdigt i den, ringer mamma och undrar varför hon inte gjorde honom tuffare i unga år.

Jag fick det jag skulle och såg inte resten men det skulle inte förvåna mig om tanten står kvar och killen har fått åka in på psyk.

Själv köpte jag kattmat och skithuspapper och inget av det vill jag lämna tillbaka.







Kommentarer
Postat av: Sussie

Jaha, det där kändes lite som hemma plan, på med pokeransiktet, räkna till 10 och tänk kunden har alltid rätt.

2012-04-11 @ 20:54:12
Postat av: BajsMalin - Mamma till Kiddo ♥

haha asså ja.. Dessa gammkärringar!

2012-04-11 @ 21:34:23
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är som att de som jobbar inom serviceyrket borde kunna få ha "säljare/terapeut" på sitt anställningsbevis.

2012-04-12 @ 10:11:29
URL: http://dahlian.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

haha Vissa människor alltså! Hade nog inte kunna håll tyst i det läget om jag var där haha

2012-04-12 @ 17:14:41
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Herr Gunnarsson

Ja, säger då det. Dessa kärringar och de stackars ungtupparna. Haha..

2012-04-12 @ 20:37:06
URL: http://thlag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback