Från kallt till varmt

Igår stod ju regnet som spön i backen ni vet..jo det vet ni. Imorse när jag vaknade så var det rätt mörkt men sen förstår ni, sen tittade solen fram men kände genom den öppna balkongdörren att det var rätt kallt ute så jag tog på mig profiljackan och traskade, under jackan hade jag collagetröja och var rätt varmt. 
 
När jag hade lite tid över på jobbet satte jag mig på en trappa i bara t-shirt, det var så kallt att tuttfräset under bh:n putade. Det är inte det ultimata när det går många förbi där jag sitter. Det finns dessutom två bilskolor precis där så..ja jag gick in.
 
När "Utropstecknet" kom så var det varmt igen men jag hade collagetröja. Jag skulle fortsätta att städa men frågade honom om vi kunde åka och hälsa på "Hjärtat" (fd "ragget"), det gick han med på så där klev vi in och hon lyste upp. Hade det bara varit vi så hade jag böjt mig över disken och gett henne en puss men näe, så gör man inte och dessutom var vi ju inte själva. Jag köpte det jag skulle ha och åkte. Sen fick jag ett sms: "Jag blev glad över at se dig". Sånt värmer. Vi ska ju ses på lördag, då hon kommer hit och sover över men sen smsade hon: "Jag vill inte jobba mer idag, jag vill vara hos dig istället ;)" Det är fan stort för en arbetsnarkoman ska jag säga er!
 
Sen smsade hon att hon kanske skulle komma förbi senare och ge mig en puss eller två. Oj oj, hoppas det blir tre.
 
Jag har tvättstugan idag, det är najs. Även denna gång har jag tvättstugan utan centrifug och denna gång ska jag banne mig komma ihåg att sätta på fläkten i torkrummet! Japp! Arbetskläder SKA vara torra tills imorgon.
 
Måste bara fråga...går det inte väldigt bra för Sverige i OS nu? Det tycker jag...jag som bara sett Jimmy Lidberg brottas. Det är det jag har sett men det är bara för att en twittervän är kompis med honom och ska få bära bronset. Det är stort för henne och bronset är stort för honom! #Win (Twitterskadad)
 
Fredag imorgon, går det inte väldigt fort nu? Jag skrev det igår va? Tyckte mig känna igen det. Men ja, så är det!
 
Nu ska jag plocka ihop lite smutstvätt. Bloggar kanske senare eller imorgon, det märker ni!
 
 

Kommentarer
Postat av: pezze

ja du..
du har nog reda tagit redan på hur sverige ligger till i OS..
men säger det iallafall..
de som kämpar för sverige har kammat hem 7 medaljer hittills..
o det e jag nöjd med...
heller lite medaljer än ingeting alls typ;eller hur?!?!!
får se hur herrarnas handboll ligger till i semifinal..
för dom slog ju ut danskarna igår.. phu...
men tror inte dom vinner, men bra jobbar av dom iallafall :)
så nu fick du lite info om OS-sportvärlden..
o nej..
jag e inte sportgalen..
utan råkade se handbollen (då jag zappade mellan kanalerna) i de sista kvarten innan matchen var slut!! :)

Postat av: jeanette sandelin

regn i dalsland - fast det var utlovat sol.
tur att jag inte betalar tv-licens!
glad fredag med mååånga pussar i :)

2012-08-10 @ 05:54:23
URL: http://jeanettish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback