Så gott och SÅ trevligt!

Ja då var jag iväg till en kompis och hennes dotter igår då. Dottern 14 år lagade maten och vi fick inte gå in i köket på dom närmaste 2 timmarna. Mamman hade ju handlat men visste inte alls vad det skulle bli. Detta blev det.
 
 
Fråga mig inte vad det var för kött men två olika sorter var det i alla fall och två olika såser till det. Det var perfekt tillagat. Duktig så!
 
 
Efterrätt blev det också. Koblaja..eller jag menar chokladpudding med grädde, jordgubbar och några frukter jag inte minns namnet på. 
 
Sen var vi tvungna att betygsätta..precis som i "Halv åtta hos mig" ni vet. Mamman gav henne en 9:a på maten och en 7:a på efterrätten, det föll på upplägget tydligen. Men hon varnade oss innan!
 
Jag däremot gav henne två 10:or. Det var gott, och det var fint upplagt, jag är inte knusslig, allt ska blandas i magen ändå. Tack J för detta skitgoda!
 
Sen var tösen så trött att hon inte ville diska så det fick mamman göra vad jag tror idag. Medan tösen var i sitt rum nästan resten av kvällen satt jag och min kompis och tittade på teve och tittade på kort då kompisen var yngre. Det var kul!
 
Hon drack vin och jag några öl. Eftersom kompisen hade jobbat på dagen var hon trött runt 00.55 och det var då jag tog på mig för att gå hem. Det var skönt ute och jag var hemma på 10 minuter.
 
 
Imorse vaknade jag runt 8.15 och det var ju helt okej.
 
Jag gick till ICA och köpte det som var kvar att köpa, köpte också en dubbel Bingolott så nu kan jag vinna två bilar som jag sen kan sälja och köpa mig nåt annat istället. 
 
Jag slog även in julklappar förut. Nogger och Iza fick snören och papper att leka med. Men det dög inte för strax efter detta kortet rev Nogger ner det mesta som var på bordet.
 
 
Nu ska jag göra "snöbollar" igen för det ska jag ta med till resten av familjen imorgon. Får se hur poppis det blir. Jag tyckte i alla fall att dom var goda, kanske jag får med mig hela lådan hem igen. Nomnomnom!
 
Ska ni spela Bingolotto ikväll?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback