Vinterdag

Förut tog jag kort, underbara kort enligt mig själv.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jobbat har jag gjort också, det var kul.
 
Jag blir tokig på min kalla lägenhet hur fint och kyligt det än är ute. Igår hade jag på mig en t-shirt, luvtröja och en fleccejacka över och frös ändå när jag satt i vardagsrummet. Jag har tejpat runt fönstren men ändå är det kallt. Är det någon som har en värmefläkt som bara står och dammar som ni vill skänka så hör gärna av er.
 
Torsdag idag och ..ja det är en veckodag.
 
Det är lucia idag också och det är nu vi ska ta i och vråla:
 
Vi komma vi komma från Pepparkakeland, och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi äro alla tre, korinter till ögon och hattarna på sné
 
Tre gubbar, tre gubbar från Pepparkakeland, till julen vi komma hand i hand.
Men tomten och bocken vi lämnat vid vår spis, de ville inte resa från vår pepparkakegris!
 
 
 
 
Trevlig Lucia på er alla vänner! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback