Eh...ja....ha.

Inatt somnade jag kl 2, imorse vrålade klockan att jag skulle upp 5.45. Nu säger ni, ja men skyll dig själv jävla stolle som går och lägger dig så sent. Jag la mig inte då! Jag kunde inte sova! Söndag, knepiga sömnproblem och ..ja knepig hela jag. Det gick inte liksom.

På jobbet var det rätt segt mestadels. Jag och en annan job:are fick i uppgift att gå till affären några meter från jobbet för att köpa batterier till dörrklockan. Den hade tydligen slutat att fungera, det fick vi erfara då en norsk dam stod utanför vår balkong för att få kontakt med nån, hon hade ringt på, hon hade knackat, hon hade sparkat, hon hade slagit en yxa i dörren, eller näe, men ringt på och knackat i alla fall. På väg till affären fick vi syn på detta.

Jag ryckte lite i snöret för att se om det kom en butler som skulle komma och fråga vad jag ville men ingen kom, sen tog den andra job:aren upp den och fick se detta...

 

 

..fågelmat! Så det är nog meningen att en fågel ska sätta sina små söta fötter på kulan och hacka loss det där, om det nu inte är vinter och maten sitter sketstenhårt fast! Det slutar väl i att näbben går av, den ser rolig ut, dom andra fåglarna skrattar, fågeln får en ångestattack och lägger sig under en bil och ligger kvar där och är deppig resten av vintern och eftersom den nu inte fick loss nån mat så kommer den att dö och till våren kommer vi hitta den där och undra vad som hade hänt, jag har ju min teori klar som ni märker. Fråga mig liksom!

Men himla bra att tösen som gjort detta har skrivit sitt namn på. MADELENE, det är henne fåglarna kommer tacka för att fler inte fick fel på näbben och det kan ju vi tacka för, menar, vi skulle ju undra varför det ligger fåglar under varje bil. Tack Madde!

 

När klockan slog 13.56 gick jag ut till bussen och åkte hem. På översta trappsteget på första våningen fick jag syn på den här lilla sötingen.

 

 

Ja okej, inte översta trappsteget då utan nästöversta, okej?! Bra! Han/hon kom ner till mig och jag frågade vad h*n bodde, h*n svarade inte men jag fick klappa henne/honom och jag kollade på halsbandet om det stod nån adress men icke. Men ett vet jag, den bor inte i vår trappuppgång i alla fall. Jag gick ner, den efter och jag släppte ut den.

 

 

Hej då kissemiss!

 

 


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

fin kisse!

och den där fröautomaten... hur går det med en sådan om det är trettio grader plus...

blir frö på marken och fåglar överkörda av bilar. vilket scenario. Alfred H-varning.

nä skämt å sido - du skriver så jag tror visst jag tappar fjädrarna!

todelo//

2012-01-17 @ 06:14:11
URL: http://jeanettish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback