Första riktiga snön för i år

Natten mot söndag snöade det och oj vad det snöade, det snöade så mycket att det nu ligger kvar. Jag har inte varit utanför dörren på hela helgen och därför visste jag inte hur kallt det var, det fick jag veta i morse. Jag höll på att frysa ihjäl för detta var man ju inte van vid. Det höll på att hänga istappar från näsan, ja om nu snoren hade bestämt sig att rinna vill säga och det hade det ju inte.

Tur att Ewa har sin trappuppgång precis vid min busshållsplats, jag stod där vid elementen och värmde mig lite innan jag gick ut. När jag kom till jobbet sa en del att dom hade haft -14 grader och andra -10, det är många för mycket det!

När jag kom in på jobbet så hade jag att göra, det hade varit översvämning i källaren i torsdags och svepen hade legat kvar i hinkar sedan dess, det var blandat svep med microdukar men nu kom ju Sune och benade ut det liksom.

Det kanske inte ser mycket ut men det är två fulla hinkar plus allt över då, det var mycket!

 

Eftersom det hade kommit snö så var gubbarna ute och skottade och sen kunde man inte göra så mycket. Inte inne heller mer än att torka bort all smuts från golven som gubbarna envisats med att släpa in i snön. För att inte somna gick jag ut en stund.

 

 

En sketsnöig fotbollsplan

 

En skettom lekplats

 

 

En lika tom och ekande fågelmatstjofräs

 

Hello birdiehome!

 

När jag var på väg hem såg jag denna gran på ett ställe.

 

Ja det är alltså en gran på övergångsställetjofräset om ni nu kan urskilja det. Konstiga folk är som sätter sin gran däruppe...liksom.

 

Nu väntar jag på att min dotter ska komma för hon ska komma och hämta sin IKEA-påse med kläder som jag så snällt tvättade åt henne på juldagen. Hon hade glömt att jag hade gjort det, hur mycket kläder har människan?!

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback