3 timmar.. TRE TIMMAR!

Igår kväll fick jag syn på detta vackra.
 
 
Jag ser sällan regnbågar så jag var bara tvungen att fota från min balkong.
 
 
Igår när jag skulle sova var jag inte trött. Min rygg värkte hur jag än låg, sen fick jag en enorm tandvärk, gick upp i två omgångar och tog en Bamyl, när inte ens dom hjälper är det fan illa. 1.45 somnade jag väl av utmattning eller smärta, vet inte vilket. När klockan ringde 4.45 så började jag nästan grina så trött var jag. 
 
Jag var så trött att jag mådde illa också för den delen, kände mig sjuk och eftersom jag har en snarkmask som trycker mot munnen och tandvärken så sov jag utan. Det gör att jag knappt fått nån sömn i kroppen alls. Jag vaknade på rygg och det är farligt om man får andningsuppehåll som jag utan mask.
 
Jag hade 8 timmars arbete framför mig och jag ville bara sova. Istället försökte jag hela tiden ha att göra så jag inte somnade. Jag hade kunnat stå och sova i det läget.
 
Min kollega från "det andra stället" kom runt 10.40 och hon har aldrig jobbat hos oss där jag är vanligtvis så hon fick vara med mig och städa ett 6-våningshus med allt vad det innebär. Eftersom hon inte är van så blev hon skitsvettig, sa jag att hon är 22 och nästan får vallningar? Sån kände hon sig.
 
Sen städade hon inne på kontoret, gnuggade sketnoga i köket, det är hon van vid däremot det lilla livet och duktig på det.
 
"Frågetecknet" tyckte det var bra att jag var tillbaka hos dom...bara för att samla ihop allas tidsrapporter och ge dom nya. Det är mitt kall i livet. Det är också mitt kall i livet att ge nya kläder så det gjorde jag.
 
Äntligen var dagen slut och "Utropstecknet" körde mig till sjukhusets apotek för att inhandla Bamyl. Mina var slut. Tack och lov att han är så snäll som ställer upp på sin kollega tycker jag.
 
Nu är jag hemma och jag hoppas innerligt att jag kan sova ikväll för inte en sån här natt till säger jag bara. Då avlider jag hellre. Fast..om man tänker efter så kommer jag nog göra det strax före kl 12 för det är då dotterns lägenhet ska besiktigas. Hon ska göra det är jordens mest petigaste besiktningskvinna. Hon letar fel. Undrar om hon någonsin flyttstädat själv eller om hon anlitat! Jag vill gärna se henne med huvudet i ugnen och skura tills hennes röda läppstiftsläppar darrar av utmattning. Japp!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback