En helt underbar helg

Nu är jag hemma från Stockholm. Det har varit skitkul, mysigt, helt underbart och det var nära att jag stoppade ner min dotter i väskan men det var bara att kliva på tåget och se henne försvinna från mig. Nu dröjer det 2 månader till innan hon kommer "hem" och hälsar på. Det är det vi ser fram emot nu.
 
Lite bilder tar vi då som dotterns sambo tog.
 
 
Från Dalarö. Vi hade verkligen förbannad tur med vädret hela lördagen och idag söndag.
 
 
 
Ja jag är ju inte längst eller heller inte smalast direkt. FettoSune kan ni kalla mig hädanefter men min dotter är lika söt som när hon föddes.<3
 
Efter Dalarö fick vi för oss att vi skulle spela minigolf. Dottern letade upp en bana från nätet. En i Mariedal. Däremot stod det inget om att det var 18 hål och att alla banor lutade förbannat mycket! Herregud. Var värsta banan jag någonsin spelat tror jag. Det var inte filt utan mer betong. Att vi inte svingade iväg klubborna åt helvete var för oss en gåta. Skittrista banor också. Och att vi sen såg Marika Lagerkrantz sitta och mysa på en stol i solen med man och hund gjorde ju saken lite roligare. Lika vacker som vanligt.
 
 
Här var en av de första banorna..innan vi konstaterade att alla banor var skit. Jag kom dock på andra plats men jag ledde till hål 3! Jävla skit.
 
Sen åkte vi hem för att duscha och byta om, det var dags att gå ut och äta. Dottern hittade en grekisk restaurang och det var ett otroligt underbart val. Jag kan verkligen rekommendera Dionysos som ligger på Bondegatan på söder i Sthlm. Vällagat, trevligt upplagt, trevlig personal och sen hade dom infravärme vid uteserveringen där vi satt.
 
 
Fetakostfylld kalvfärsbiff med tomatbräserade brytbönor. Tzatziki och skivad sötpotatis till. Det var verkligen himmelskt! 165 kr var billigt för denna stora portion!
 
 
Nej ölen är inte min. Jag och dottern drack cola medan dotterns sambo drack grekisk öl. Sen gick han till sin pappa som inte bor i Sthlm men har sin "flickvän" där och jag och dottern skulle hem. Världsvan skulle hon vara förstår ni. Vi skulle gå av i Gamla stan och gå till centralen för att åka "hem" till Huddinge. Ja just det. Så var det ja. Tur vi såg stadshuset och kunde gå efter den för att då visste vi att centralen låg åt höger från Gamla stan liksom. Vi gick och gick och gick. Jag fotade på vägen.
 
 
Dotters sambo upplyste oss om att detta är skatteskrapan. Man kunde tydligen sitta på taket och äta däruppe eller hur det nu var. 
 
 
Vad detta är har jag ingen aning om men det var..ja ovanligt så jag fotade. Till höger i bild syns dotterns sambo.
 
 
Detta är jag osäker på vad det är men det finns säkert någon som kan upplysa mig. Fin bild i alla fall.
 
Idag på Twitter såg jag en kille som gick ut med att det skulle ske en heder till offren på Utöya på Sergels torg 15.25. Jag och min dotter var där i tid. Det var tydligen med kort varsel så det var inte så många som visste om det men några kom dit.
 
 
Hon i grå klänning till höger i bild har en tatuering på ryggen. Av ett ansikte vad jag tror är på hennes dotter som var med på Utöya. Det står "Memory of" sen ser man inte mer. Hon stod och grät och lade sen en ros.
 
 
Här är precis innan vi skulle hedra offren genom att vara tysta i 3 minuter. Han med megafonen är han som drog igång det hela. 
 
 
Här är vad vi också tror är anhöriga till något barn som blev ett offer på Utöya. Media var där. SVT var där tidigt, TV4 kom sist med andan i halsen.
 
 
Några ljus och rosor lades dit efter dessa 3 minuter.
 
Under tiden skrev jag på Twitter att jag skulle dit, en twän (vän på Twitter) frågade om vi var på Sergels torg, jag skrev "ja" och sen tittade vi efter varann på trappan som vi båda satt på. Jag såg henne men var inte då helt säker på att det var hon, så jag gick inte fram. Hon såg mig inte alls trots att hon glodde runt. Sen såg jag att det jag skrev om att jag satt på trappan hade hamnat i utkorgen!! Så jävla typiskt. Jag tog kort på henne och la ut på Twitter och visst fan var det hon. Jag lägger inte ut det här, nån jävla respekt har jag ju.
 
Sen var det dags att gå och äta. Vi åt på centralen "Svenska klassiker" hette det och det fick bli kycklingburgare med strips. Sen var det dags att säga hej då till dottern och hennes sambo. Jobbigt men det är så det är. Hoppas att tiden går fort tills vi ses igen!
 
Emelie, tack för er gästvänlighet och tack för en helt underbar helg. Älskar dig! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sussie

bilden du är osäker på är riksdagshuset.

2012-07-27 @ 07:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback