Fått praktikplats god damn it!

Är man arbetslös och hamnat i fas 3 så kan man inte sitta hemma och vänta på att nån ska knacka på dörren och erbjuda en jobb, nej för bövelen det får du allt fixa själv. Jag själv gick genom AME där jag är inskriven. Jag var ju där i måndags och dom skulle kolla lite på praktikplatser och komma tillbaka idag kl 10. Jag var där och heeeej jag har fått praktikplats!

Det blev inte att gå ut med gamlingar och lyssna på när dom var med i 1:a världskriget eller hur gamla dom nu skulle vara. Jag ska nämligen vara i ett städlag på en skola! Det är en stor skola, det är från förskola upp till 9:an! Fritids tror jag också att det gäller. Det kommer finnas att göra..ja vad ska vi säga...HELE tin! Göttans. Där ska Sune gå i korridorer medan Gert-Allan slänger ett prov på golvet som han fått tillbaka, jag som är nyfiken skulle veckla upp det och till min fasa se att det står -IG på. Stackars Gert-Allan skulle få gråta ut på min axel, jag skulle trösta honom med att..."äh, gråt inte, det kommer i alla fall inte finnas några jobb när du blir stor" och då skulle han bli så glad att han skulle skutta iväg och vara glad hela dan..ja till nästa prov och jag skulle få påminna honom om vad jag sa första gången.

Toaletterna kan ju bli en utmaning. Små pojkar som knappt når upp till ringen kommer göra det både på och utanför. Eller sitter dom små? Ingen aning.

Det ska bli skoj att få göra saker om dagarna igen, dom kommer gå upp i ottan och städa men då slutar man kanske lite tidigare och det går jag hellre med på än att börja 10 och sluta när Bolibompa börjar, så kan vi säga!

Jag fick en handledare där, en kille som säkert var si sådär 20 år yngre än mig. Han ska följa med mig på studiebesök så jag får träffa dom andra i laget. Att jag har papper på att jag gått grundutbildning i städ var tydligen ett plus. En merit så att säga! Göttans!

Förövrigt är det väldigt fint väder ute. Jag cyklade från AME till ICA och återigen så ångrade jag att jag hade så mycket kläder på mig. Men min förkylning är inte riktigt väck än och jag vill ju inte ligga sjuk första veckan på praktiken så jag får la svettas då!


Kommentarer
Postat av: Martina

Heja Sune!! Hur länge ska du praktisera där?

2012-03-23 @ 10:07:52
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback