Varför gråter inte Emma?





För en vecka sen ungefär köpte jag boken "Varför gråter inte Emma?". Det är då den sk "Arbogamamman" Emma Jangestig som tillsammans med Magnus Wennerholm har skrivit boken. Magnus Wennerholm som även gjorde dokumentärerna för Kalla Fakta ända från då Emma låg på sjukhus fram till rättegången då den tyska barnmördaren Christine Schürrer fick sin dom - livstid och utvisning.

Jag minns när det hände, hur stort det blev och många spekulationer fram och tillbaka då barnens pappa satt häktad för misstanken om att det var han som hade gjort det, det kom ju sen fram att han inte hade något alls med det hela att göra.

Jag har nu läst ungefär halva boken och när jag läser böcker så vill jag ha mer fakta eller bilder, läsa mer på nätet så även denna gång. Jag hittade Magnus Wennerholms hemsida där han lagt ut dokumentärerna och jag har nu sett hela, väldigt gripande, väldigt hjärtskärande och väldigt nyttig!

Vill ni se den så gå in HÄR






Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Den har jag velat läsa men usch så fruktansvärt det hon varit med om.

Kraam

2012-03-07 @ 18:38:59
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: britta

Tack för länken! Så fruktansvärt hemskt och gripande. Boken går jag genast och lånar på biblioteket.Kram

2012-03-08 @ 00:21:48
Postat av: Sussie

Tackar för tipset och en bra skriven blogg.

2012-03-08 @ 19:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback