En helt vanlig tisdag

Ja det blev tisdag idag också. En helt vanlig tisdag för mig.

Jag har för mig att det är någon som ska döpas idag, kan inte komma på vem bara. Något litet barn som jag läst om på Facebook, har någon släkting nyss fått barn? Har jag inte fått någon inbjudan? Det var en tös vill jag minnas, vad sjutton skulle hon heta nu då, Sigrid, Signe? Agnes? Äsch, det var nog inget viktigt.

Varför är just tisdagen veckans tristaste dag? Är det för att det är så långt till helgen? Kan va kan va.

Denna vecka kommer vara lite speciell för mig, det är veckan då jag för sista gången (förhoppningsvis) får pengar från Försäkringskassan och soc sen är det förhoppningsvis adjöss med dom. Eller ja, Försäkringskassan är ju mer än bara aktivitetsstöd. Blir jag sjuk så är det ju förjävla bra om jag får pengar därifrån men just aktivitetsstöd vill jag helst slippa och soc. Jag vill kunna stå på mina egna ben, få lön från ett arbete som jag arbetat hårt för att få och jag är där nu.

Idag är det förresten även en dag då jag ska hem till min dotter för att hjälpa henne att packa och åka till mig med lite lådor. Ja där sprack den där vanliga tisdagen alltså. Kom ihåg det nu.

Vi hörs senare i eftermiddag/kväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback