Helg..slicka och svälj!

Ja då var det fredag igen!

I morse när jag cyklade till "mäktiga huset" så höll jag på att inte komma fram. Det var motvind och det var kallt! Min jackas dragkedja är trasig så jag frös ännu mer, jag kunde i och för sig kunnat haft Samhallsjackan men det tänkte jag inte på. Ny vårjacka ska inhandlas om jag får några kronor över.

Det har varit städning, översyn, framdukning av diverse drickbara saker, ännu mer städning och ännu mer översyn, handling och annat.

Jag har kontakt med en hängiven bloggläsare per mail och idag skrev hon att jag verkar gladare när jag varit på "mäktiga huset" och det kanske stämmer. Där finns det att göra hela tiden och roliga saker, ett härligt gäng och klockan flyger iväg.

Jag städade en toalett som är på första våning.

Ser ni handavtrycket? Det är verkligen hela handen på kaklet. Nedanför finns toaholken. Min teori: Någon väldigt förfriskad karl kan inte stå stabilt med båda fötterna på golvet och pinka samtidigt. Han håller snalen med ena handen men för att få pinket i holken så måste han hålla sig i med handen framför sig. Japp så måste det ha gått till. Det är tydligen ofta så, antingen är det samma karl eller också står det manliga könet så. En annan teori är att han måste luta för att få snoppen att se längre eller större ut, vad vet jag.

 

Jag torkade också inne i konferensrummet.

Här klubbas det om allt möjligt, om dom ska ha fikapaus eller inte tex. Alla är nog för det förslaget tror jag, japp.

 

Förresten..ni vet om att det var jag som uppfann post it lapparna va?

 

Näsdukar är bra att ha på en konferens ifall någon berättar nåt sorgligt. Som att det säljs för lite skithuspapper på en vecka med Lambi på. Såna saker...liksom.

 

Nu är det helg! Men helgerna brukar ju jogga på rätt bra så den är snart över. På måndag kommer dottern med lite lådor som hon ska ställa hos mig. Så är det när man fått tag på en möblerad lägenhet. Då ställer man allt hos morsan och sen kommer man på att man kan köpa nytt när det kommer en omöblerad..så får mor ha dessa lådor tills hon dör! Japp.

 

Händer det nåt kul i helgen då? Jag ska bara njuta av att det är helg. Nästa lördag ska jag på kusinträff på annan ort. Det ska bli kul.

 

Osså måste ni ju rösta på huset som måste målas om. Dom måste upp på plats 5 för att ha en chans! Hjälp till nu! På söndag är tävlingen över och jag/vi/dom/alla/hela världen är evigt tacksamma om ni vill hjälpa till. Rösta på datorn och mobilen massor! HÄR! TACK!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback