Är det jul snart?

Jag har så mycket i huvudet nu att jag bara ser julreklam lite snabbt på teve och reflekterar inte över det märkvärt.
Det är inte bara Ewa som upptar en stor del av mina tankar utan någon annan som gör mig på gott humör, får mig att tänka på annat och får mig att få ny energi varje dag men sina värmande sms. Livet hade varit förjävla trist om jag inte hade henne i mitt liv.
 
Det här med jul. Det här med snö och det här med julklappar. 
 
Jag brukar köpa första julklappen redan i oktober. Nu är det en del som har kostat, det är en del räkningar som är lite höga men juklappar kommer jag såklart att köpa ändå. Efter jul kanske? Emelie? Inte? Hepp.
 
Snö ja, förra året kom det snö i oktober och stannade kvar bra länge, tror det var förra året i alla fall som det kom så tidigt. Åren går så fort att man glömmer lätt. Det kan komma lite snö på julafton och försvinna efter julhelgen, mer behöver det inte bli, sen kan våren komma i januari och stanna till maj eller nåt.
 
På tal om snö på julafton, eller den som inte kom. Julafton 2007 mina vänner!
 
 
Ja ni ser mig i skjorta och t-shirt ute på julafton och jag frös inte ett skit. Ja okej, något smalare då än nu också men jag vägde mig faktiskt hos en kompis förra veckan och jag hade gått ner 7 kg...vet dock inte när jag vägde mig sist men ändå, jag har ju gått ner!
 
I år vet jag inte riktigt var vi ska vara då syrran jobbar på julafton och vet inte om hon får ledigt.Skitsamma, bara jag får julskinka, prinskorv, janssons och en mandarin så är jag nöjd. 
 
Snart kommer ett kaffebesök så nu har jag skvätt på lite dofta gott lite här och var.
 
Har ni börjat köpa julklappar än? Längtar ni till snön kommer? Ni kanske redan har fått snö?
 
 

Kommentarer
Postat av: gun

Ska tänka på Dig hela dagen imorgon Försök att göra den ljus trots allt Tycker om Du själv vill, skriv ner dikten och lägg den på kistan till Ewa.Så hon kan ta den med sig...
Stor varm kram från
Pantertanten i Knivsta

2012-11-28 @ 14:54:06
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad härligt det låter.
Fin bild med, ser ut som en sommarbild mer än en julbild.
Jag börjar längta tills snön nu men bara om den får ligga kvar, annars kan det kvitta.
Kramar och tankar till dig Sune

2012-11-28 @ 21:27:00
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback