Tisdag...japp!

Igår när jag ringde och gratulerade min käre far på födelsedagen fick jag veta att han redan i lördags kände sig lite hängig och att det rev i halsen. Igår stannade han hemma efter sin dagsresa med bil på nåt ställe för att han blivit förkyld. När vi la på sa det bara pang så kände jag mig dålig också. Från ingenstans liksom, den är fin!
 
Imorse var jag lika hängig och småförkyld men eftersom vi bara hade ett ställe idag så åkte jag till jobbet. Det gick fort för det var flera ställen som vi inte kunde gå in på så vi får ta det på fredag istället.
 
Jag åkte hem och la mig och sov i 2 timmar och kände mig inte bättre. Kände mig lite som äpplen som snart ska bli äppelmos liksom. Jag gick till ICA för att köpa kaffe, nej det är inte jag som dricker det utan ...nån annan. Det hade tagit slut och när jag kom hem frös jag som en gris så jag la mig i ett bad. Det var skönt.
 
Sen fick jag kaffebesök en timme och det var trevligt. Efter det kände jag mig faktiskt något bättre. Kan vara sällskapet, att alla baciller fördes över i vardagsrummet eller nåt. Kan också vara att hon alltid gör mig gladare och piggare med sin existens. En fin vän alltså.
 
Snart ska jag laga mat. Vad sägs om torsk, äggsås och potatis? Gör gott va? Precis!
 
Har ni varit eller är höstsjuka än då?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback