Torka aldrig tårar utan handskar

Jag gillar Jonas Gardell, jag gillar hans humor, hans ironi, hans målande ordspråk och jag älskar hans böcker.
 
Jag har däremot inte läst boken "Torka aldrig tårar utan handskar". Men idag såg jag hans första avsnitt med samma titel, ett avsnitt av 3. Den går att se på SVTplay och HÄR har du den. Se den, fundera, ta in, förstå och framför allt, se den som ett verklighetsbaserande avsnitt för det är just det det är, allt har hänt på riktigt.
 
Detta är Jonas berättelse om ett liv han var mitt inne i, ett liv som andra såg som äckligt och många gör det än idag. Bögjävlar skriks än idag, där har det inte ändrats. 
 
En bra serie som har tokhyllats av de flesta som sett det, även av mig. Nu ser jag bara fram emot 15 oktober då andra avsnittet sänds.
 
Bra jobbat Jonas Gardell och tack för ännu ett verk som kommer gå hem i stugorna. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina

jag såg din rekommendation på facebook och började titta. Hade tänkt se den men inte tagit mig för.
Nu har jag hunnit titta 24 minuter (innan dottern skulle hämtas på dagis) och jag har redan asgarvat rakt ut och fällt en tår....
Sedan att det hittills utspelar sig 1989, när jag var 13 år, gör att jag får flashbacks av "ALLT"!
Min radio där på tåget, mitt Donkey Kong, vår lampa, osv osv....

2012-10-09 @ 16:00:15
URL: http://ytterligare.blogspot.se
Postat av: Britt

Så oerhört vacker och hjärtskärande. Bra filmat, bra manus, bra skådespeleri. En underbar historia om ung kärlek som slutar så fruktansvärt illa. En bra berättelse om sjukDOMEN. För det är verkligen en DOM som dömer den sjuka till utanförskap. Tyvärr ses den inte av dem som verkligen borde - de som fortfarande dömer.

2012-10-09 @ 16:54:28
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback