Födelsedagsfest

Igår var jag och ett par kompisar hos en tjejkompis som fyllde 45 i torsdags. Det var mycket trevligt. Paketet lämnades över och vi sjöng "Ja må du leva" och sen hurrade vi både en och flera gånger.
 
I paketet var det en taklampa, en grå, hon har en vit sen förut men hon ville ha en till.
 
 
Sen blev det mat och vilken mat sen! Herregud detta kommer jag suga på länge.
'
 
 
Smördegsbakad fetaost med honung och valnötter. SÅ gott!
 
 
Sen blev det varmrätt, också väldigt gott.
 
 
Grekisk pyttipanna. Fetaost, kött, morot, tomater, massa lök och en dressing med massa vitlök i, SÅ gott!
 
Man blev så jädra mätt. Sen glodde vi på Melodifestivalen, det sög rätt getballe men Erik Lindgren och den där unge killen var bäst.
 
Sen blev det efterrätt.
 
 
Päronhalva med After eight och grädde, det knullade i munnen kan jag säga!
 
Sen blev det öl, jag åt för mycket så full blev jag inte. Sen var det en kompis som stod och spelade på stället vi gick till och då fick jag 2 öl till, happy me.
 
Sen var det urkass musik och lite folk så jag och en kompis gick hem till mig en stund. Runt 4.30 kom dottern inramlandes så då gick kompisen hem.
 
Idag ska jag och dottern ha lite mor och dottermys med chipslåda och tv. Mer om det skriver jag imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback