Fredag och lön!

Jorå, så kom den där dan, den där dan som man längtat efter sen i söndags typ, fredagen! Sen kom den där dan, den där dan som man längtat sen strax efter jul, LÖN! 
 
Imorse blev jag hämtad av kollegan som vanligt, inget ovanligt, det ovanliga var väl att hon fick hämta mig framme vid centrum för att jag skulle hämta ut pengar. Då var den jäveln trasig! Ja inte kollegan utan automaten ni vet, den där som spottar ut pengar till höger och vänster. Nu hade den tydligen tröttnat för den var helt slut, helt trasig, helt jävla obrukbar! Jag satte mig i bilen och for hela 50 meter till nästa automat och där gick det ju bättre tack och lov.
 
Vi åkte och jobbade och när vi kom ut därifrån var solen på väg upp. Underbart!
 
 
Det är allt fint med vinter när solen går upp, annars kan den stoppa upp nåt därbak tycker jag.
 
Sen åkte vi och hämtade upp den andra kollegan som fått lite sovmorgon. Vi jobbade på och oj vad vi jobbade. För första gången blev vi bjudna på nåt. En chokladbit ur en "Paradis". DEN levde vi på hele dan. Eller inte själva chokladbiten utan att vi blev uppskattade för vad vi gör överallt. Nu menar jag inte att vi ska bli överrösta med massa saker, absolut inte. Beröm räcker långt men detta lilla budskap var så fint så fint.
 
Sen släppte vi av kollegan, packade om och for och jobbade direkt igen. Slit och släp men jag gillar´t!
 
Sen var det slut, jag var slut, min rygg var slut och äntligen blev det helg! Woho! Dagen till ära hittade jag detta.
 
 
Vet inte om detta är för att det är helg men jag är förjävla duktig på att slicka läppar..även mina egna i ansiktet. Det svider, det bränner, det bara vrålar att det gör ont. Jag rotade igenom lite lådor, ja såna där lådor som man slänger ner allt möjligt i. Såna har jag gott om ska ni veta! Jag hittade det, jag fann det, nu blir mina läppar glada! Oj vad jag ska slabba med det där i helgen. Jag får ju besök imorgon..ja.
 
Nu ska jag nog göra nån nytta för det har jag inte gjort sen jag slutade jobbet och det var ett tag sen.
 
Ha en förbannat underbar fredagar alla godingar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback