Bortglömd födelsedag

Nogger har varit lite tjurig och betett sig som en pina i arslet några dagar och idag fick jag minsann höra varför.

Nogger sprang fram och tillbaka framför fötterna på mig tills jag undrade vad fan hon gjorde.

Nogger: - Men alltså, jag är skitbesviken på dig!

Jag: -Jasså? Varför då?

Hon tittade på mig med stora ögon, sen smalnade dom och sen skrek hon så spott med substanser av morgonens mat flög på golvet: -Jag fyllde faktiskt år i fredags och du grattade mig inte ens, inte ens ett jävla grattis fick jag. Ingen tårta, ingen överraskning alls! Vet du hur jävla länge jag låg och sov räv den dan eller? Minns du?!

Jag tänkte efter och ja, hon visade sig ju faktiskt inte när jag öppnade sovrumsdörren, hon låg kvar i fåtöljen, rörde inte en min, hade slutna ögon och nu minns jag att hon till och med låtsades snarka men jag la inte så stor vikt på det då. Nu vet jag: -Men åååh fan! Förlåt! Men du minns förra året va? Hur du var då? Då var det du som gjorde mig besviken så nu är vi kvitt då?

Nogger såg ut att tänka väldigt men mindes detta och tystnade.

Japp, hämnden är ljuv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback